5 postów, nad którymi warto się pochylić (UX, usability i analityka)

Witam serdecznie po dłuższej przerwie 🙂 Jak nie trudno się domyślić była ona spowodowana nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia i to w dwóch wymiarach. 1) wszelkiego rodzaju obowiązki domowe, które znacie z autopsji 2) wysyp ciekawych wpisów, nowości, artykułów, postów, do których nie mogę się oderwać. Zapraszam do lektury (oraz niespodzianki na końcu posta).

CIEKAWOSTKA: pierwsza liczba w tytule mojego postu to było 10. Później zmieniłem na siedem, bo stwierdziłem, że będzie szczęśliwe. Zostawiłem 5, bo uznałem, że i tak na więcej nie starczy nikomu czasu 🙂 Miłego czytania.

1. 10 Principles of Effective Pricing Pages

Nie wiem, czy pamiętacie wpis na moim blogu Goldilock effect – czyli jak porównać dostępne plany taryfowe , który wspominał dobre praktyki związane ze stronami cenników (jeżeli nie to polecam jako 6 wpis 🙂 ). Prezentowany wpis jest rozszerzony o dodatkowe zagadnienia, z którymi warto się zapoznać. Nawet jeżeli się już zna te zasady to na pewno warto je sobie odświeżyć. Godne polecenia są bardzo dobre przykłady graficzne.

2. Eye gaze patterns: image vs. text websites

Polecam szczególnie osobom, które nie miały do czynienia zbyt wiele z techniką eye trackingu. Artykuł opisuje podstawowe wyniki badań dotyczące sposobu zapoznawania się ze stroną tekstową i graficzną (głównie listą produktów). Zamieszczono również kilka map cieplnych, które mogą przybliżyć sposób prezentowania wyników.

3. 4 Cases Where Short Home Pages Outperformed Long Home Pages

Ostatnio panuje duża moda na strony długie. Zachęcam do przemyślenia, czy na pewno taka strona odpowiada Waszej grupie docelowej. Nie zawsze tak być musi, co pokazuje niniejszy wpis.

4. Google Analytics Content Experiments – A Guide To Creating A/B Tests

Kompleksowy przewodnik – jak przygotować, przeprowadzić i odczytać wyniki testów A/B za pomocą Google Analytics. Testy A/B są co raz powszechniejszą metodą badań, stosowaną w wielu serwisach. Jak za pewnie niektórzy się orientują – Google Analytics oferuje możliwość przeprowadzania testów A/B, dlatego warto wiedzieć jak można to zrobić.

5. Proof of why A/B testing on prices works: 60% additional revenue with ZERO effort

I znowu testy A/B 🙂 Tym razem w innym zastosowaniu. Celem posta jest pokazanie, że za pomocą testów A/B można ustalić swoją politykę cenową. Na pewno warte rozważenia.

I to na tyle. Jeżeli przeczytaliście coś ciekawego to podzielcie się proszę swoimi komentarzami.

Na koniec zapraszam do obejrzenia świetnej reklamy Samsung Galaxy III vs iPhone 5. (Uwaga, nie mam ani jednego ani drugiego telefonu, ale w mojej ocenie Samsung osiągnął mistrzostwo w tej reklamie.)

Miłego oglądania!!!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s