Usability: ciekawa książka (i nie tylko) za darmo

Przeglądając różnego rodzaju wydarzenia dotyczące WUD 2012 trafiłem na bardzo ciekawy projekt „Design for usability”. Zacznę od końca – czyli od jego efektu, jakim jest bardzo przyjemna lektura „Design for Usability” – dostępna w całości za darmo. Lektura na temat użyteczności, ale rozumianej bardziej jako pewien proces w firmie, służący do stworzenia dobrego produktu i jego rozwoju, a nie regułka ze standardu ISO (choć ta również się przewija 🙂 ).

Kilka słów o książce

Książka jest efektem pracy nad projektem o tym samym tytule. Jest dostępna za darmo i można ją czytać online lub pobrać jako PDF.

Książka „Design for Usability” jest w mojej ocenie „bombą witaminową” usability dla osób, które nie miały zbyt wiele do czynienia z tym tematem, a są praktykami, którzy myślą o wprowadzeniu pojęcia usability do firmy. Porusza ona bardzo dużo zagadnień (od samego wyjaśnienia pojęć usability czy user experience, aż po zestaw konkretnych narzędzi do analizy), które można wykorzystać w praktyce. Autorzy zastosowali zmyślną konstrukcję – do każdego tematu jest zamieszczony odnośnik, który przenosi nas do strony WWW z rozbudowaną informacją lub dodatkowymi materiałami na dany temat. Dzięki temu cała książka ma około 100 stron treści (stosunkowo niewiele) + niezliczoną liczbę materiałów dodatkowych i odnośników, do których sięgamy w razie potrzeby. Wiele materiałów jest praktycznie gotowych do wykorzystania. Szczegółowy spis treści poniżej.

Spis treści książki Design for Usability

Spis treści książki Design for Usability

Kilka słów o projekcie

Oprócz zachęty do zapoznania się z samą książką polecam stronę WWW projektu. Zawiera ona bardzo dużo materiałów i odnośników, w których można kopać i kopać i kopać …

Sam projekt DuF rozpoczął się w 2007 roku. Od tamtej pory brało w nim udział ponad 15 osób. Każda pracowała nad wybranym obszarem, a efekty tych działań można obserwować w książce. Celem projektu było wypracowanie metodologii tworzenia/projektowania produktów oraz narzędzi umożliwiających przewidywanie potrzeb i oczekiwań użytkowników. Myślę, że jest to wystarczająca rekomendacja, aby co najmniej pochylić się przez krótką chwilę nad tą pozycją i stroną projektu.

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s