UX: sprawdź ile ładuje się Twój film

Jednym z najczęściej poruszanych zagadnień w obszarze użyteczności i user experience jest czas ładowania serwisu. Nie od dzisiaj wiadomo (a właściwie to intuicja podpowiada a badania udowodniły), że czas ładowania serwisu ma bardzo duże znaczenie, a zniecierpliwiony użytkownik – ucieka z serwisu. Czy podobnie ma się sytuacja w przypadku filmów wideo? Jaka jest tolerancja w tym przypadku?

W listopadzie 2012 roku ukazała się bardzo ciekawa praca dwóch autorów S. S. Krishnan  i R. K. Sitaraman na temat wpływu czasu ładowania filmów wideo na zachowania użytkowników. Panowie przeanalizowali 23 miliony wyświetleń filmów wykonanych przez 6,7 miliona unikalnych użytkowników, więc wyniki zdecydowanie można uznać za miarodajne.

Jeżeli wydaje się Wam, że przy współczesnych prędkościach transferu w Internecie nie ma z tym problemów – to nic bardziej mylnego. Wystarczy przytoczyć, że:

  • jeżeli film ładuje się dłużej niż 2 sekundy [!] to użytkownicy już zaczynają go opuszczać,
  • każda kolejna sekunda powoduje wzrost opuszczeń o ok. 5,8%,
  • jeżeli w trakcie oglądania nastąpi przerwa w ładowaniu równa 1% czasu trwania filmu to użytkownik ogląda o 5% filmu mniej niż inny użytkownik, który takowej przerwy nie doświadczył.

Użytkownicy szybciej opuszczają krótkie filmy

Skłonność do opuszczania filmów jest większa u użytkowników, którzy oglądają krótsze filmy. Na poniższym wykresie widać wyraźnie, że przy 10 sekundowym opóźnieniu praktycznie dwa razy więcej użytkowników opuszcza film krótki niż długi.

Wykres przedstawia różnicę w skłonności do opuszczeń pomiędzy długimi i krótkimi filmami

Lepsze połączenie = mniejsza cierpliwość

Użytkownicy o bardzo dobrym połączeniu internetowym wykazują się bardzo małą cierpliwością. Im szybsze jest ich połączenie  z Internetem tym mniej czasu poświęcają na czekanie. Najbardziej tolerancyjni są użytkownicy Internetu mobilnego, którzy wykazują się dużo większą skłonnością do oczekiwania.

Wykres przedstawiający tolerancję na ładowanie filmu w zależności od szybkości transferu łącza internetowego użytkownika

Wnioski

Po pierwsze osoby, które zainteresowały przedstawione tutaj wnioski zachęcam do zapoznania się z całym artykułem, bo po prostu warto. Po drugie – zachęcam do monitorowania chociaż podstawowych danych dotyczących filmów wideo na Waszych stronach. Umożliwia to również Google Analytics za pomocą zdarzeń.

Reklamy

2 thoughts on “UX: sprawdź ile ładuje się Twój film

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s